Wielka Brytania, 24 Sierpnia 2006 - Need for Speed Carbon został zabrany na przejażdżkę podczas konferencji prasowej EA na Games Convention w Lipsku, z developerem Black Box pokazując jak następna generacja ulicznych wyścigów będzie wypluwać spaliny w twarze jego rywali kiedy tej zimy wyjedzie na ulice. Krótki Downhill Race czy raczej Canyon Duel jak nazwany jest w grze, zademonstrował zaawansowaną fizykę samochodu i super-realistyczną grafikę zastosowaną w NFS Carbon, lecz kiedy otwarte dla publiczności spotkanie doszło do końca, portal IGN został zaproszony do zajrzenia pod maskę razem z Michaelem Mannem, producentem w Black Box.
Zacznijmy od kwestii samochodów...
Michael Mann: W grze znajduje się ponad 50 licencjonowanych samochodów i wszystkie są w pełni modyfikowalne. Są także specjalne części dla każdego z trzech typów, tak więc typ samochodu, który wybierze gracz determinuje części, do których ma dostęp. Wprowadziliśmy także nowy system fizyki jazdy dla każdego typu samochodu, dzięki czemu zmodyfikowany Mustang będzie się prowadził zupełnie inaczej niż dowolny Golf.
Auta podzielone są na trzy kategorie, które przypisano do określonego postępu. Zaczniesz, więc w różnych rejonach mapy zależnie od tego czy wybierzesz muscle car, tuner czy exotic. Występuje także rywalizacja pomiędzy ekipami, więc będziesz musiał wzmocnić swój zespół zanim będziesz go mógł wysłać w bój przeciwko innym ekipom i będziesz zdolny przejąć ich teren.
Pewne trasy pasują tylko danym samochodom i dlatego gracz będzie musiał używać swojego zespołu i często zmieniać samochód tak, aby móc wygrywać. Wozem, który nie prowadzi się dobrze będzie ciężko jeździć po trasach w kanionach, więc gracze będą musieli tuningować swoje wozy tak, aby pasowały do tras, po których jeżdżą.
Już po wyborze samochodu, jak bardzo gracz będzie mógł go zmodyfikować?
Michael Mann: Kiedy na rynek wszedł NeedfFor Speed Underground był w czołówce jeśli chodzi o modyfikacje samochodu - były w nim setki różnych części i sposobów aby ich użyć razem. Więc, od tego czasu myśleliśmy, co możemy zrobić by wynieść modyfikacje na wyższy poziom i doszliśmy do modyfikowalnych części - na aucie znajdują się obszary, które mogą być podniesione, opuszczone i skręcone, aby stworzyć niemal nieograniczoną liczbę sposobów by zmodyfikować każdy samochód. Każdy wóz jest podzielony na dziesięć takich obszarów, które mogą być zmieniane, a więc gracz może dostosować rozmiar i kształt wszystkiego, od ustawienia rozmiaru, głębi i kąta spojlerów aż do tak drobnych detali jak zmiana liczby ramion w felgach. Na razie te modyfikacje są czysto wizualne i nie wpływają na własności jezdne, czy osiągi wozu, ale zastanawiamy się, jak moglibyśmy sprawić by jednak miały jakiś wpływ.
Nie tylko rzeźbienie karoserii zostało poprawione, prawda?
Michael Mann: Wprowadziliśmy także system, który pozwala na nakładanie vinyli na każdą część samochodu, a nie tylko w wyznaczonych miejscach. Mogą one być dopasowane do gustu gracza pod względem rozmiaru, rotacji, a także mogą zostać połączone w większe zestawy. Dostępnych jest także ponad 900 wzorów, z których gracz może wybierać, a ponadto 90,000 kombinacji lakieru, tak by każdy gracz mógł stworzyć odpowiadający mu imane swojego wozu.
Wyścigi odbywają się w mieście. Jak jest ono podzielone?
Michael Mann: Każdy z czterech obszarów miasta został podzielony na cztery lub pięć mniejszych części, które z kolei podzielone są na wyścigi uliczne, drifty czy Canyon Duele. W tej najmniejszej jednostce terytorialnej jest osiem wyscigow, a jak to jest boss challenge to jest ich tam 5 lub 6. Gracz musi podjąć się ponad połowy z tych wyścigów, aby móc zmierzyć się z głównym rywalem w Canyon Duel. Kiedy gracz pojawia się na nowym obszarze wyzwania są podejmowane przez lokalne gangi, więc zachowany został balans pomiędzy zdobywaniem nowych terytoriów, a bronieniem tych zdobytych.
Każdy z czterech głównych obszarów jest podzielony na cztery lub pięć mniejszych części tak, więc jest to ponad 80 torów na których przyjdzie się graczowi zmierzyć z przeciwnikami. Do każdego z głównych obszarów przypisani są główni przeciwnicy, których gracz będzie musiał pokonać, oraz dodatkowo pomniejsi rywale, którzy muszą być pokonani, aby przejść dalej.
Czy możemy się spodziewać nowych trybów gry?
Michael Mann: Dla graczy, przywróciliśmy drifty z NFS Underground. Tym razem chcieliśmy, aby mechanika była tak precyzyjna jak tylko może, więc współpracowaliśmy z ekspertami i sami uczestniczyliśmy w zawodach driftingowych. Prowadzenie samochodu jest teraz o wiele bardziej precyzyjne, bardziej bezpośrednie. System punktacji także przeszedł pewne zmiany. Gracz dostaje punkty za prędkość, a także za jak najszybsze wejście w zakręt. Po drugie, punktacja zależy od tego jak bardzo tył samochodu wychyli się na zakręcie, im bardziej tym więcej punktów gracz otrzymuje. Dodatkowo, w grze są także bonusy dla kierowców, którzy potrafią jeździć driftem dłużej, z jednego zakrętu w następny.
Wspomniałeś także o Canyon Duelach...
Michael Mann: Canyon Duel wywodzi się z wyścigów ulicznych w Japonii i dzieli się na dwie części. W pierwszej gracz musi jechać jak najbliżej rywala, bez uderzenia w bariery i uszkodzenia swojego auta. Druga część polega na tym, aby odjechać jak najdalej od rywala, który próbuje gracza wyprzedzić. Jeśli goniące auto obejmie prowadzenie, niezależnie czy jest to gracz czy rywal, wygrywa wyścig.
Ponieważ wyścigi te mają miejsce na krętych górskich drogach zawsze istnieje niebezpieczeństwo wypadnięcia przez barierę. Jeśli się to zdarzy jest to koniec wyścigu i gracz musi rozpocząć go od nowa. Myśleliśmy nad tym, aby w takiej sytuacji gracz tracił samochód, który wypadnie poza trasę, ale pomyśleliśmy, że byłoby to zbyt przykre dla kogoś, kto spędził godziny nad modyfikowaniem wozu. Możliwe jest też wypchnięcie przeciwnika z drogi. Ponadto rywal także popełnia błędy, ponieważ Canyon Duel jest jazdą na krawędzi.
W grze jest także tryb Canyon Drift, gdzie gracz prowadzi samochód w dół zbocza, jadąc poślizgiem i robiąc triki tak, aby zdobyć jak najwięcej punktów, zamiast jeździć jeden na jednego z rywalem.
Kończąc naszą rozmowę, czego możemy się spodziewać, jeśli chodzi o tryb Multiplayer od konsol nowej generacji?
Michael Mann: Playstation 3 jak i Xbox 360 będą miały tryb Multiplayer. Nie mogę w tej chwili zdradzić szczegółów, ale gracze mogą się spodziewać wyścigów gangów, jeden na jednego, a także wyścigów w kanionach. Xbox Live sprawił, że o wiele łatwiej jest stworzyć tryb Multiplayer, a Playstation 3 i XBox 360 dostarczają idealne środowisko do ścigania się w sieci.
Rozmawiał: Alex Simmons Tłumaczenie: Michał „Fancars” Mucha. Autor: NFSPlanet Polska |